årsmöte

UTLYSNING INFÖR ÅRSMÖTE 2020

Den 16 mars 2020 infaller Föreningen Storasysters årsmöte. Inför årsmötet öppnar valberedningen upp för ansökningar till ett antal poster i styrelsen under verksamhetsåren 2020-2021 samt 2020-2022.

Valberedningen söker en styrelse med fortsatt bred kompetens, erfarenhet och nätverk som kan hjälpa Föreningen Storasyster att säkra en trygg finansiering för att fortsätta växa, nå ut till ännu fler stödsökande samt skapa opinion i föreningens vision om ett jämställt samhälle fritt från sexuellt våld.

SÖKBARA POSTER TILL ÅRSMÖTET 2020

En ordförande, under en period av två (2) år

Som ordförande har du som sökande ett stort engagemang för föreningens vision om ett jämställt samhälle fritt från sexuellt våld. Sökande med erfarenhet av tidigare ideellt engagemang i civilsamhället och av styrelsearbete premieras. Posten innehas idag av Karin Forseke, som ställer upp till omval.

En sekreterare, under en period av två (2) år

Som sekreterare är du ledamot i styrelsen och för protokoll under styrelsemötena. Posten innehas idag av Åsa Fröding, som ställer upp till omval.

En kassör med ekonomibakgrund, under en period av två (2) år

Som kassör är du ledamot i styrelsen och bidrar med bred kompetens inom ekonomi och redovisning. Posten innehas idag av Inger Malm, som ställer upp till omval.

En ledamot med juridisk bakgrund, under en period av ett (1) år

Som ledamot i styrelsen bidrar du med bred kompetens inom juridik. Suppleant Nils Marcks von Würtemberg ställer upp som kandidat.

En ledamot med kommunikationsbakgrund, under en period av ett (1) år

Som ledamot i styrelsen bidrar du med bred kompetens inom kommunikation.

Två suppleanter, under en period av ett (1) år

Som suppleant i styrelsen bidrar du till föreningens ambitioner om att stärka organisationen både ekonomiskt och nätverksmässigt. Vi ser gärna att de sökande har erfarenhet av att jobba med verksamhetsutveckling, gärna med koppling till civilsamhället.

Två ledamöter till valberedningen för en period av ett (1) år

Innehas nu av Andrea Ivarsson och Sofia Österlöf, som båda ställer upp till omval.

Styrelsemedlemmar vars mandatperiod löper ut vid årsmötet 2020

Ordförande: Karin Forseke (ställer upp till omval)
Ledamöter: Anna Telg (ställer inte upp till omval)
Paul Lacopie (ställer inte upp till omval)
Åsa Fröding (ställer upp till omval)
Inger Malm (ställer upp till omval)
Suppleant:
Nils Marcks von Würtemberg (ställer upp till omval som ledamot)

För att ingå i styrelsen krävs att du

• Har ett stort engagemang för föreningens vision och målsättning om ett jämställt samhälle fritt från sexuellt våld.
  • Har viljan, förmågan och erfarenhet av att leda styrelsens strategiska utveckling.
  • På ett generöst sätt bidrar med erfarenheter och kunskaper till styrelsen och föreningens kansli.
  • Avsätter 5 kvällar för styrelsemöten i Stockholm under verksamhetsåret, samt avsätter tid för egna initiativ för att stärka organisationen ekonomiskt och opinionsmässigt. Som styrelseledamot kan du även behöva förbereda underlag och beslutsdokument till styrelsens sammanträden.
  • Är villig att arbeta i utskott efter behov.
  • Kan verka oavlönat samt religiöst och partipolitiskt obundet.
  • Är medlem i Föreningen Storasyster när styrelseuppdraget börjar.

Är du intresserad av att engagera dig i Föreningen Storasysters styrelse? Kandidera genom att skicka ditt CV till valberedning@foreningenstorasyster.se och berätta på vilket sätt du vill och kan bidra. Sista dag för att kandidera är den 16 februari.
Utvalda kandidater måste vara tillgängliga via telefon under vecka 8 eller 9.
Vid frågor, kontakta gärna valberedningen på valberedning@foreningenstorasyster.se.

Tags: No tags