Skärmavbild 2019-12-20 kl. 12.55.18

Tack för 2019 & Gott Nytt 2020!

Föreningen Storasyster vill tacka för året som gått. Tack till alla våra fantastiska volontärer som kväll efter kväll tar emot utsatta personer i vår stödverksamhet, utsatta som annars inte skulle ha någonstans att vända sig. Tack till alla stödsökande som så modigt låtit oss ta del av era berättelser. Tack till alla privatpersoner, företag och bidragsgivare som generöst bidragit till vår verksamhet – utan er skulle vi inte finnas.

I år har vi tagit emot över 2.000 individer i våra stödfunktioner, och haft över 5.000 stödsamtal. Vi har också föreläst för över 1.700 lärare och andra yrkesverksamma som möter vår målgrupp. I år belönades vi med Kvinnofridspriset för vårt arbete mot sexuellt våld. Vi är mycket glada och stolta över utmärkelsen, men vi är inte nöjda förrän vi nått vår vision om ett jämställt samhälle fritt från sexuellt våld.

Vi i personalen går på julledighet, men eftersom det sexuella våldet inte tar ledigt är våra stödfunktioner på nätet öppna som vanligt över jul och nyår. Vi vet att julen är en tid då många utsatta tvingas spendera extra mycket tid med sina förövare. Våra tankar är med er och vi gör vårt yttersta för att stötta och hjälpa er på de sätt vi kan. Ni är inte ensamma.

Ta hand om varandra!

Varma hälsningar,