Sexologmottagning

På Hela Migs sexologmottagningar i Malmö och Stockholm tar vi emot dig som har tankar om sexualitet och relationer efter erfarenheter av våldtäkt eller andra sexuella övergrepp. I sexologmottagningarna kan du få sexologiskt stöd och rådgivning av någon av Hela Migs sexologer. Du kan komma till mottagningarna som individ eller med din partner.

Samtal på sexologmottagningen kostar 200 kronor/samtal (60 minuter) för individer och 300 kronor/samtal (90 minuter) för par. Samtalet kan betalas med Swish eller till vårt bankkonto. Mottagningarna ligger i Föreningen Storasysters lokaler, på Djäknegatan i Malmö respektive på Kungsholmen i centrala Stockholm.

Vi har inga drop in-tider, intresseanmälan för att boka tid vid någon av sexologmottagningarna görs via detta formulär!

I sexologmottagning i Malmö jobbar Rebecka Göransson och Michelle Nilsson. Rebecka Göransson är socionom och har en masterutbildning i sexologi. Hos Rebecka kan du förvänta dig stöd och rådgivning kring problem kopplade till sex, sexualitet, identitet och relationer. Michelle Nilsson är leg. psykolog och vidareutbildar sig till sexolog. Hos Michelle kan du förvänta dig samtalsbehandling samt psykologisk och sexologisk rådgivning.

På Sexologmottagningen i Stockholm får du träffa vår kurator med sexologisk kompetens, Malin Junker. Malin är socionom och går en grundläggande psykoterapiutbildning i KBT. Hos Malin kan du förvänta dig samtalsstöd och rådgivning kring problem relaterade till sex, sexualitet, identitet och relationer.

Hela Migs sexologer arbetar under handledning av legitimerade psykologer med sexologisk kompetens.