Föreningen Storasysters samtalsmottagning

I vår samtalsmottagning tar vi emot dig som utsatts för våldtäkt eller andra sexuella övergrepp. Oavsett om övergreppet hänt nyligen eller om övergreppet ligger längre bak i tiden, är det ofta viktigt att få bearbeta och organisera reaktioner och känslor runt händelsen. I mottagningen kan du få stöd- och rådgivande samtal av kurator, ptp-psykolog eller psykoterapeut.

Samtalet varar i 50 minuter och kostar 200 kronor. Samtalet kan betalas med Swish eller genom bankgiro. Vi har möjlighet att erbjuda regelbundna samtal över tid. Mottagningen ligger i våra lokaler på Kungsholmen, centralt i Stockholm.

Kuratorerna och psykologerna arbetar under handledning av en legitimerad psykolog.

Vi har inga drop-in-tider – för att anmäla ditt intresse för att gå i samtal hos oss, vänligen fyll i detta formulär.
Vi vill uppmärksamma dig på att vi under hösten 2018 har begränsad kapacitet i vår samtalsmottagning. Väntelistan kan därför bli längre och vi kan inte garantera att vi kan erbjuda dig samtal.

För frågor mejla samtal@foreningenstorasyster.se

Föreningen Storasysters samtalsmottagning drivs med stöd av Cut-e.

Cut_e logga