Föreläsningar

Vill ni att era elever själva ska kunna ventilera attityder och normer kring kön, sexualitet och övergrepp? Vill ni ha verktyg till att bemöta denna utsatta målgrupp? Vill ni att er personal ska få mer kunskap kring dessa ämnen?  Välkommen att boka denna inspirerande och informativa föreläsning!

Vi erbjuder föreläsningar kring sexuellt våld, för att verka förebyggande och opinionsbildande genom att bidra till kunskapsspridning, påverka attityder samt öka medvetenheten och minska tabut kring ämnet. Våra föreläsningar riktar sig till skolungdomar och yrkesverksamma. Vi erbjuder också en utbildning i bemötande för skolpersonal.

Vi berättar bland annat om mötet med vår målgrupp, ger en bild av hur verkligheten ser ut för många ungdomar och vuxna utsatta för sexuellt våld, visar aktuell statistik samt hur hjärnan och kroppen reagerar vid ett övergrepp. I vissa föreläsningspaket ingår olika interaktiva övningar.

Vi erbjuder flertalet olika föreläsningspaket och kan också skräddarsy våra föreläsningar utifrån vad ni önskar. Hör gärna av er med era önskemål! Föreläsningen genomförs av Föreningen Storasysters personal eller särskilt utbildade volontärer.

För bokning, priser och frågor, vänligen kontakta vår verksamhetsutvecklare, Julia Engström:
julia@foreningenstorasyster.se

Letar du efter nedladdningsbart material? Klicka här!