Nu söker vi nya volontärer!

ANSÖKAN ÄR NU STÄNGD.

Är du intresserad av att bli volontär hos oss?

Du ska vara engagerad, feminist, vilja arbeta för ett samhälle fritt från sexuellt våld. Vi ser också att du är över 20 år och har möjlighet att lägga ner minst 2 timmar per månad för ideellt arbete. Föreningen Storasyster arbetar för mångfald och ser gärna en bredd i sökandes ursprung, kön, sexualitet och funktion.

Som volontär kan du:

– Bemanna vår chattjour

– Bemanna vår mejljour

– Vara chattsyster/chattbror

– Vara medföljande syster/bror

– Hjälpa till med grafisk formgivning

– Bemanna sociala medier för föreningens räkning

– Delta vid evenemang, manifestationer och demonstrationer

Läs mer om arbetet som volontär och våra olika stödfunktioner här!

Vi söker både dig med och utan egna erfarenheter av våldtäkt eller sexuella övergrepp. Att få prata med någon som har liknande erfarenheter som en själv är efterfrågat bland våra stödsökande och vi tror att du som har egna bearbetade erfarenheter av våldtäkt eller sexuella övergrepp kan erbjuda en unik form av stöd till dessa personer.

För att kunna bli volontär ska du kunna delta vid en rekryteringsträff i Stockholm den 21 mars kl. 18.00 – 20.00, alternativt på Skype om du inte kan komma till Stockholm. Du ska senare kunna ta dig till Stockholm för vår volontärutbildning som äger rum 7-8 samt 21-22 april. Föreningen Storasyster har tyvärr inte möjlighet att stå för resekostnader till och från Stockholm.

Samtliga volontärer som arbetar inom våra stödfunktioner måste genomgå nämnda grundutbildning. Är du volontär hos Föreningen Storasyster ska du också delta i handledning minst en gång per termin. Handledning kan genomföras på distans om du inte är bosatt i Stockholm. Du behöver alltså inte bo i Stockholm för att engagera dig i verksamheten – vi söker volontärer från hela landet. Nästan alla föreningens stödfunktioner sker via nätet.

Låter det här som något för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan senast den 12 mars!

Klicka på denna länk för att komma till ansökningsformuläret. Efter ansökningstidens slut kommer vi att gå igenom ansökningarna och välja ut ett antal personer som vi bjuder in till rekryteringsträff.

Vi ser fram emot din ansökan! Tillsammans är vi starka. <3