Om projektet

Hela Mig är Föreningen Storasysters treåriga projekt som finansieras av Arvsfonden. Projektet vänder sig främst till dig mellan 13-25 år* som upplever sexualitetsproblematik till följd av sexuella övergrepp eller våldtäkt.

Projektet har två mål:

• Att öka och sprida kunskap kring sexualitetsproblematik efter sexuellt våld.
  • Att erbjuda stöd till dig som upplever problem med sexualiteten eller sexlivet till följd av sexuellt våld.

Den 1 november lanserade vi flera sexologiska stödfunktioner, dit du som upplever sexualitetsproblematik till följd av sexuellt våld kan få stöd och rådgivning.

Vill du komma i kontakt med oss på Hela Mig?

Rebecca Sjöstrand, projektledare: rebecca@foreningenstorasyster.se / 070-090 63 71
Leigh Norén, projektledare och sexolog: leigh@foreningenstorasyster.se/ 070-090 63 72

*Att Hela Mig främst vänder sig till personer mellan 13-25 år är då projektets finansiär fördelar medel  till barn- och ungdomsprojekt. I Arvsfondens riktlinjer räknas en som ung upp till 25 år. Är du äldre än 25 år och söker stöd för problem med sex? Mejla oss på helamig@foreningenstorasyster.se, så kan vi i mån av tid erbjuda stöd alternativt hänvisa dig vidare.

Hela Mig samarbetar med följande verksamheter i arbetet med att öka och sprida kunskapen om sexualitetsproblematik till följd av våldtäkt eller andra sexuella övergrepp:

Hela Mig finansieras av Arvsfonden. Arvsfonden fördelar projekt- eller lokalstöd till ideella organisationer, som vill pröva nyskapande idéer som utvecklar verksamheter för barn, ungdomar och personer med funktionsnedsättning.