Fråga sexologen

Fråga sexologen är en frågelåda dit du kan skicka frågor om sexualitet kopplat till erfarenheter av våldtäkt eller andra sexuella övergrepp. Frågorna besvaras av Hela Migs sexologer. Frågorna och svaren publiceras sedan på hemsidan, och svaret skickas även till din mejl. Undrar du kanske varför din kropp reagerat på ett särskilt sätt efter ett sexuellt övergrepp? Har du svårt att kommunicera kring sex efter en våldtäkt och undrar hur du kan komma vidare? Ingen fråga är för liten eller svår!

Frågorna redigeras ibland med hänsyn till språk och för att anonymiseras. Ditt namn eller din mejladress publiceras aldrig på hemsidan.

Vill du skicka en fråga till sexologen? Mejla till helamig@foreningenstorasyster.se och ha med följande information:

• Ålder
  • Könsidentitet (till exempel kille, tjej, annat)
  • Fundering/fråga kring sex, sexualitet och relationer kopplade till sexuella övergrepp

Om du vill maila helt anonymt till sexologen kan du skapa en fiktiv mailadress eller fylla i formuläret nedan.

*Fråga Sexologen är en stödfunktion inom projektet Hela Mig. Har du en fråga om våldtäkt eller andra sexuella övergrepp som inte är kopplad sex eller sexualitet? Hör gärna av dig Föreningen Storasysters mejljour.

Fråga sexologen besvaras en gång i veckan. Du hittar alla frågor och sexologernas svar HÄR