Fråga sexologen

Fråga sexologen är en frågelåda dit du kan skicka frågor som besvaras av Hela Mig:s sexolog Leigh Norén. Frågorna och svaren publiceras sedan på hemsidan, och svaret skickas även till din mejl. Undrar du kanske varför din kropp reagerat på ett särskilt sätt efter ett sexuellt övergrepp? Har du svårt att kommunicera kring sex efter en våldtäkt och undrar hur du kan komma vidare? Ingen fråga är för liten eller svår!

Frågorna redigeras ibland med hänsyn till språk och för att anonymiseras. Ditt namn eller din mejladress publiceras aldrig på hemsidan.

Vill du skicka en fråga till sexologen? Mejla till helamig@foreningenstorasyster.se och ha med följande information:

• Ålder
  • Könsidentitet (till exempel kille, tjej, annat)
  • Fundering/fråga kring sex, sexualitet och relationer kopplade till sexuella övergrepp

Om du vill maila helt anonymt till sexologen kan du skapa en fiktiv mailadress. Mailen som inkommer till Fråga Sexologen läses bara av Hela Migs sexolog.

Fråga sexologen besvaras en gång i veckan. Du hittar alla frågor och sexolog-Leighs svar HÄR