Föreningen Storasyster och Bonnierförlagen samarbetar för att stoppa sexuellt våld

Den som har blivit utsatt för sexuella övergrepp är inte ensam och kommer inte bli bortglömd. Med kampanjen ”Storasyster ser dig” visar vi att vi ser och hör den som utsatts, och kommer aldrig sluta kämpa för allas rätt till sin egen kropp. Vi vill lyfta vikten av systerskap och uppmana alla, oavsett könsidentitet, att stå upp mot sexuellt våld. Kampanjen syftar också till att visa förövare att vi ser dem. Vi ser vad de gör och vilka konsekvenser det får. Vi ser och vi kommer inte låta oss tystas.

I kampanjen samarbetar vi med Bonnierförlagen-profiler som är tydliga feministiska röster i kampen för ett samhälle fritt från sexuellt våld. Tillsammans med profilerna har vi tagit fram t-shirtar som speglar deras egna del i kampen.

Vi är glada och stolta över att våra två första profiler är youtubestjärnan och författaren Therèse Lindgren samt serietecknaren Frida Malmgren. Den första kollektionen med Therèse och Frida lanseras den 5 oktober och finns att köpa i vår webbshop. Alla intäkter går oavkortat till vårt arbete mot sexuellt våld.

Kampanjen lanseras med en fest den 26 oktober på Häktet i Stockholm. Vi bjuder de första 60 besökarna på Frida Malmgrens nylanserade Tjejerna på höjden-öl. Våra snygga t-shirts kommer givetvis finnas till försäljning. Läs mer om festen här!