logga_latossprataomsex_svart

Föreningen Storasyster lanserar Låtossprataomsex.nu!

Föreningen Storasyster lanserar Låtossprataomsex.nu, en hemsida med stöd och information om sexualitet efter sexuella övergrepp. Hemsidan är framtagen inom föreningens projekt Hela Mig.

Det finns begränsat med både kunskap och stöd kring sexualitet efter sexuella övergrepp, både inom hälso- och sjukvården och ideella instanser. Detta trots att det inte är ovanligt med svårigheter kopplade till sexualiteten och sexlivet efter erfarenheter av sexuellt våld och att målgruppen själva önskar mer stöd för tankar kring sexualitet och upplevda svårigheter med sex, enligt den rapport som Föreningen Storasyster presenterade 2017. Låtossprataomsex.nu bygger på erfarenheter från målgruppen som Hela Mig tagit del av genom nämnda rapport samt genom projektets sexologiska stödfunktioner. Hemsidan riktar sig till personer som har utsatts för våldtäkt eller andra sexuella övergrepp och har funderingar kring sin sexualitet eller tycker att sex känns svårt. På hemsidan finns information om vanliga svårigheter med sex, sexualitet, relationer och kroppen kopplat till erfarenheter av sexuellt våld, varvat med tips och enklare övningar att testa på egen hand.

Låtossprataomsex.nu är en del av Föreningen Storasysters projekt Hela Mig som finansieras av Arvsfonden. Webbplatsen är designad av Nikki Schmidt/Nikkivisual.com.

Tags: No tags