FÖRENINGEN STORASYSTER ÄR EN DEL AV MIN UPPRÄTTELSE!

Min upprättelse är en sajt och fond grundad av mediaprofilen Cissi Wallin, för alla som blivit utsatta för övergrepp och för alla som vill engagera sig i att stoppa det sexuella våldet.

Sakkunninga som juristen Elisabeth Massi Fritz, kriminologen Nina Rung och barnrättskämpen och retorikern Elaine Eksvärd bistår med sin kunskap. Vi på Föreningen Storasyster kommer, förutom att bidra med vår kunskap kring sexuellt våld, tillsammans med Make Equal och Tre ska bli noll få ta del av de donationer som Min upprättelse samlar in.

Tillsammans driver vi opinion – för mindre skam, mindre tystnadskultur och mer upprättelse. Nu sätter vi stopp för sexuellt våld.

I filmen där vår verksamhetschef Cecilia berättar om varför Föreningen Storasyster väljer att vara en del av Min Upprättelse!