Facebook Live webb

Facebook Live: Webbseminarium om Storasysterrapporten 2020

Storasyster bjuder in till webbseminarium om Storasysterrapporten som fokuserar på kopplingen mellan sexuellt våld och suicid den 26:e maj kl 13:00-14:30.

Storasystrerrapporten lanserades 14:e maj 2020 och ger en lägesbild av utsatthet för sexualbrott i Sverige idag och om Storasysters föregående verksamhetsår. I Storasysterrapporten fokuserar vi på ett särskilt tema som vi vill lyfta fram som anknyter till kunskapsområdet sexuellt våld. I år har vi valt att fokusera på psykisk ohälsa och mer specifikt på kopplingen mellan sexuellt våld och suicidtankar och suicidförsök.

Under detta webbseminarium kommer Linnéa Hall, Opinionsstrateg på Storasyster och författare av Storasysterrapporten, presentera de viktigaste resultaten i rapporten.

Efter presentationen kommer Annika Strandhäll, jämställdhetspolitisk talesperson för Socialdemokraterna, och Anna Möller, PhD och överläkare på Akutmottagningen för våldtagna på Södersjukhuset i Stockholm, att kommentera rapporten.  Även Karin Schulz, Generalsekreterare på Mind, kommer ge sina kommentarer.

Mer information om webbseminariet hittar du här!

Tags: No tags