Chatta

Vill du chatta med oss?

Ibland kan det vara lättare att skriva än att prata.

Chatten är öppen söndag till torsdag för dig som utsatts för våldtäkt eller sexuella övergrepp av olika slag. Vi erbjuder även stöd till dig som är anhörig till någon som blivit utsatt.

Vi kan bidra med råd och vårt stöd. Vi erbjuder dock inget terapeutiskt stöd utan kan hänvisa dig vidare om du önskar. Vi har tystnadslöfte vilket innebär att det du skriver till oss stannar hos oss. Du kan vara anonym om du vill. Tveka inte att höra av dig – vi lyssnar gärna.

Just nu upplever vi tyvärr tekniska problem med chatten. Om du lämnar chattfönstret och går in i en annan app eller byter fönster så avslutas chatten. Stanna därför kvar i chattfönstret, om du har möjlighet, medan du väntar på svar från din volontär. Vi jobbar på att fixa detta problem och hoppas att det ska vara åtgärdat snart! ❤

Chatten är öppen följande dagar:

Måndagar: 20:00-22:00
Tisdagar:  20:00-22:00
Onsdagar: 20:00-22:00
Torsdagar: 20:00-22:00
Söndagar: 16:00-18:00

Sexologchatten:

Tisdagar: 17:00-19:00

Vill du chatta? Klicka på bilden nedan: