Rekrytering volontärer webb

Bli volontär hos Storasyster!

Nu söker vi nya volontärer!

Du ska vara engagerad, feminist och vilja arbeta för ett samhälle fritt från sexuellt våld. Vi ser också att du är över 20 år. Som volontär för vårt stöd online ska du ha möjlighet att lägga ner fem timmar per månad för ideellt arbete. Som kommunikatör ska du ha möjlighet att bemanna våra sociala medier minst en vecka cirka var sjätte vecka. Storasyster arbetar för mångfald och ser gärna en bredd i sökandes ursprung, kön, sexualitet och funktion.

Vi söker både dig med och utan egna erfarenheter av våldtäkt eller sexuella övergrepp.

Som volontär kan du:

– Bemanna vår chattjour

– Vara chattsyster/chattbror

– Vara kommunikatör (d.v.s. bemanna sociala medier för organisationens räkning)

För att sitta i vår chattjour eller vara chattsyster/chattbror krävs ingen förkunskap eller tidigare utbildning. För dig som önskar bli kommunikatör ser vi gärna att du arbetar med kommunikation eller har erfarenhet av det sedan tidigare, alternativt att du är under utbildning.

Läs gärna mer om arbetet som volontär och de olika uppdragen här (eller via länkarna ovan).

För att bli volontär ska du kunna delta vid en informationsträff online den 12 oktober kl. 18.00 – 19.30.

Du ska även kunna delta på vår volontärutbildning online som äger rum 24-25 oktober samt 7-8 november. Samtliga chatt- och chattsystervolontärer hos Storasyster genomgår denna grundutbildning. Båda helgerna är obligatoriska. De volontärer som ska bli kommunikatörer deltar endast vid informationsträffen samt den 24-25 oktober.

Du behöver inte bo i Stockholm för att engagera dig i verksamheten – vi söker volontärer från hela landet. Våra volontärer sköter sina uppdrag hemifrån.

Låter det här som något för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan senast den 20 september!

Du ansöker via detta formulär.

Efter ansökningstidens slut kommer vi att göra ett första urval som vi kallar till informationsträff. Därefter håller vi intervjuer.

Vi ser fram emot din ansökan!

Tags: No tags