Volontär Malin

Är du intresserad av att bli volontär hos Föreningen Storasyster?

Du ska vara engagerad, feminist och vilja arbeta för ett samhälle fritt från sexuellt våld. Vi ser också att du är över 20 år och har möjlighet att lägga ner minst fyra timmar per månad för ideellt arbete. Föreningen Storasyster arbetar för mångfald och ser gärna en bredd i sökandes ursprung, kön, sexualitet och funktion.

Vi söker både dig med och utan egna erfarenheter av våldtäkt eller sexuella övergrepp.

Som volontär kan du:

– Bemanna vår chattjour

– Vara chattsyster/chattbror

– Vara kommunikatör (d.v.s. bemanna sociala medier för föreningens räkning)

För att sitta i vår chattjour eller vara chattsyster krävs ingen förkunskap eller utbildning. För dig som önskar bli kommunikatör ser vi gärna att du arbetar med kommunikation eller har erfarenhet av det sedan tidigare, alternativt att du är under utbildning.

Läs gärna mer om arbetet som volontär och de olika uppdragen här (eller via länkarna ovan).

För att bli volontär ska du kunna delta vid en rekryteringsträff i Stockholm den 7 oktober kl. 18.00 – 20.30, alternativt över videosamtal (vid ett annat tillfälle) om du inte kan komma till Stockholm. Du ska senare kunna ta dig till Stockholm för vår volontärutbildning som äger rum 26-27 oktober samt 9-10 november.

Samtliga chatt- och chattsystervolontärer hos Föreningen Storasyster genomgår denna grundutbildning. Båda helgerna är obligatoriska för dem. De volontärer som ska bli kommunikatörer deltar endast 26 okt och 10 nov.

Om du inte är bosatt i Stockholm kan Föreningen Storasyster ordna resa och logi för utbildningshelgerna. För rekryteringsträffen har vi tyvärr inte möjlighet att erbjuda någon reseersättning.

Du behöver alltså inte bo i Stockholm för att engagera dig i verksamheten – vi söker volontärer från hela landet. Våra volontärer sköter sina uppdrag hemifrån.

Låter det här som något för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan senast den 23 september!

Du ansöker via detta formulär.

Efter ansökningstidens slut kommer vi att gå igenom ansökningarna och välja ut ett antal personer som vi bjuder in till rekryteringsträffen.

Vi ser fram emot din ansökan!

Tags: No tags