• Välkommen Lydia!

Hjärtligt välkommen till vår nya storasysterjurist Lydia! Som Storasysterjurist tar Lydia emot frågor och funderingar du som brottsoffer har och lämnar kostnadsfri juridiskrådgivning. Storasysterjuristen kan svara på frågor om polisanmälan, polisförhör och rättegång. Ingen fråga är för stor eller för liten! Vill du läsa mer om Lydia och storasysterjuristen? Klicka här!

• Ta en titt i vår webbshop!

Ta gärna en titt i vår webbshop där vi säljer olika snygga t-shirts, väskor och muggar! Alla intäkter går till vår stödverksamhet och vårt arbete att stoppa det sexuella våldet.

• FÖRENINGEN STORASYSTER FYLLER 5 ÅR!

5 år! Det känns på samma gång som att vi startade alldeles nyss och som att vi funnits hur länge som helst. Vår vision är densamma som för 5 år sedan – ett jämställt samhälle fritt från sexuellt våld – men under dessa 5 år har Föreningen Storasyster utvecklats från att vara helt ideellt driven […]

• Hela mig lanserar ny rapport!

Idag lanserar Hela Mig rapporten ”Sexualitet efter sexuella övergrepp – den dolda problematiken”. Rapporten bygger på enkätstudien som projektet genomförde i höstas och vänder sig till yrkesverksamma som möter unga personer med sexualitetsproblematik till följd av sexuellt våld. Läs mer här!

• Här är vår nya styrelse!

Nu är årsmötet klart för i år och här är vår alldeles nyvalda styrelse! Närmare introduktion av våra nya stjärnor kommer, så håll utkik.

VÄLKOMMEN HIT
Föreningen Storasyster är en feministisk, partipolitiskt och religiöst obunden ideell förening som vänder sig till dig som utsatts för våldtäkt eller andra sexuella övergrepp. Vi erbjuder stöd och gemenskap av personal och volontärer varav vissa av oss har egna erfarenhet av sexuella övergrepp av olika slag.

NYHETER

Jenny 27, berättar

”Flera år senare började jag tänka på det igen. Komma ihåg att jag faktiskt hade somnat. Jag sov, och jag ville inte ligga med honom. Men det sket han i. Han gjorde som han ville ändå. Det var ju en våldtäkt.”

Välkommen Lydia!

Jessica 32, berättar

”Det har gått 10 år sedan sista våldtäkten och jag känner mig fortfarande smutsig och blottad, kan fortfarande se mina blåmärken och jag kan höra mig själv skrika. Mardrömmarna har inte försvunnit och jag är fortfarande rädd för främlingar.”

Ta en titt i vår webbshop!

Felicia 25, berättar

”Han var rolig, just då, och med ångest dunkande i kroppen kändes det som en bra idé att gå hem med en kille som fick mig att skratta. Varför skulle jag inte anta att han var en bra människa? Han hade inte visat mig något annat den där timmen.”